Länkar

tisdag 1 november 2011

Vandring!

Eftersom det var ett sådant skönt väder igår med sol och värme så bestämde jag att försöka vandra en liten bit på Sörmlandsleden med Oskar och Sebastian. Den sträckan av leden vi skulle gå är den som heter 5:2. Vansta, Ösmo - Hemfosa och är 15km lång. Här är en liten del av vad som skrivs om sträckan på Sörmlandledens hemsida.
Leden går norrut och rundar den nästan 3 km långa sjön Muskan och följer sedan dess östra strand fram till norra änden, där det finns skärmskydd och bad. På andra sidan sjön skymtar storgården Körunda med anor från medeltiden.

Sedan leden lämnat Muskan passeras båtsmanstorpet Sjövreten och går sedan in i ett omväxlande skogsparti och tangerar där Segersängs järnvägsstation 

Men vi skulle bara gå till Segersäng och jag vet inte exakt hur lång sträckan är till Segersäng. Kom vi till Segersäng? Nä inte riktigt. Efter att vi kom fram till där stigen viker av mot Segersäng så började grabbarna klaga på att dom var trötta och eftersom jag inte visste hur långt det kvar så beslutade jag att vi skulle runda Muskan och vandra hemåt. När vi hade kommit en bit till så började dom klaga ännu mer på att dom inte orkade gå mer. Då ringde jag upp min pappa och kollade om han kunde hämta oss vid Körunda golf och konferenshotell och de kunde han.

Hemma så blev det lite matigare våfflor för mig och Linda medan ungarna åt dom med sylt.
När vi satt och åt så kom Emilia på att hon hade glömt sin gosehund Ludde på dagis. Jag anmälde mig att gå och hämta den för då kunde jag passa på att gå en promenad eftersom vandringen blev avbryten så det blev en sväng på Hälsans stig i Ösmo.

Bilder under vandringen kommer sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar