Länkar

fredag 15 oktober 2010

Fredag = fullt upp!

Vaknade och var lite trött med huvudvärk, men de bara att sätta fart med frukosten till oss alla.
Efter att jag hade lämnat grabbarna vid skolan så gick jag förbi mina föräldrar för att få lite saker eftersom dom skulle åka till Göteborg över helgen. Hemma igen slog jag mig ner framför datorn för att kolla om det hänt något och rapportera in dom sista steg till Petra på Willvin bloggen.


Strax efter 11 ringde dom i från dagis och sa att Emilia var sjuk. Hon var hängig och inte ätit någon lunch
så de var bara att åka och hämta hem Emilia. Väl hemma så kändes hon inte så sjuk utan jag tror hon mest var trött.

När Linda kom hem ifrån öppna förskolan i Nynäshamn åt vi lunch.Linda gjorde sig omelett men jag åt wokrester.
Efter som vi ska få en bäddsoffa så skulle jag åka ner med den gamla till SRV återvinning i Nynäshamn.
Jag ringde min syster och kollade om dom hade lite skräp dom behövde slänga och de hade dom så hon gjorde mig sällskap ner till Nynäshamn. När vi var klara så blev de en sväng förbi Coop Forum för att hämta ut fetaosten från Fontana som dom delade ut gratis i samband med Fetaostens dag.

De roliga fick vi när vi skulle åka hem, för då hade lilla jag räknat bensinen fel så det blev soppatorsk. De var bara att gå till Shellmacken vid nynäs gård för att fylla dunken så vi kunde komma hem.

Väl hemma så blev det en Kinesisk köttfärsröra i pitabröd till middag. Dom vuxna i familjen plus Emilia tyckte om den, men grabbarna åt bara pitabördet.

Morgondagen blir att åka till båten och på efretmiddagen ska jag få hjälp med hämta hem soffan.

2 kommentarer:

  1. Wow vilket inlägg! Roligt att du oxå börjat skriva lite :-)

    SvaraRadera
  2. Tack! Ibland får jag till det. ;-)

    SvaraRadera